Zemst3

Aldi Zemst kreeg een facelift

ZEMST – Het Aldi-filiaal in Zemst kreeg een makeover volgens het nieuwe concept van de winkelketen. De winkel was een week gesloten en heropende op zaterdag 25 augustus.

Meermaals per dag worden verse broodjes en koeken gebakken. © Aldi.

De renovatie van Aldi Zemst past in de uitrol van het nieuwe winkelconcept van Aldi, dat stelselmatig in alle winkels wordt toegepast.

“De veranderingen zijn duidelijk zichtbaar”, zegt Dieter Snoeck, corporate communication manager van Aldi België. “Bij het concept horen een uitgebreide broodafdeling, een heuse versmarkt met topkwaliteit groenten en fruit, een nieuwe winkelindeling, nieuw meubilair, heldere ledverlichting,…”

“We gaan meer de nadruk leggen op vers en convenience (slaatjes, sappen en bereide gerechten). Ook de broodafdeling is fors uitgebreid en bevindt zich voortaan vlak bij de ingang van de winkel. Gloednieuwe bakovens zullen meerdere malen per dag een uitgebreid assortiment broodjes en koeken afbakken.”

Dagritme

Het doel van de vernieuwing is om winkelen bij Aldi comfortabeler en eenvoudiger te maken. De winkelindeling volgt het dagritme van de klant: starten bij de brood- en ontbijtafdeling, vervolgens naar de versmarkt, dan naar de dranken enz. Grote pancartes en fotopanelen zorgen ervoor dat de klant niet moet zoeken naar de afdelingen.

Voor alle Belgische Aldi-winkels samen zullen in totaal zo’n 450 extra winkelmedewerkers worden aangeworven. “Of gemiddeld 1 per winkel. Dus ook voor de winkel in Zemst betekent dit dat er 1 extra medewerker werd aangeworven.”

Tegen 2019 wil Aldi alle 450 Belgische winkels gerenoveerd hebben.