winkelen

Boom werkt aan versterking handelskern

BOOM – De gemeente Boom wil haar handelskern versterken en de lokale handelaars een duwtje in de rug geven. Dat gebeurt onder meer met de digitale klantenkaart JOYN.

Met een EFRO (Europees Fonds voor Regionale Ontwikkeling) project wil Boom de lokale handelaars stimuleren. In september lanceert de gemeente een app en een website, maar nu is de digitale klantenkaart Joyn al actief. Bij een veertigtal Boomse handelaars kan je punten sparen met de Joyn-kaart en zo shoppen met heel wat korting.

Schepen van Communicatie Kris Van Hoeck: “We hebben een aanvraag voor subsidie ingediend bij Europa en hebben daarvoor de toezegging gekregen. Met die fondsen gaan we onder meer een app en een website bouwen die de mensen moeten aanzetten om te winkelen in Boom. In handelszaken worden 360° beelden gemaakt die je via de app kunt bekijken, alweer om consumenten aan te zetten om deze zaken te bezoeken.”

Ook de Joyn-kaart maakt deel uit van het project. Met die kaart kan je niet alleen punten sparen, maar ook deelnemen aan wedstrijden.

Boom onderneemt ook al enige tijd actie tegen de leegstand in de handelskern. Er openen nieuwe handelszaken en volgens de schepen neemt het vertrouwen van de handelaars in het centrum opnieuw toe. “We moeten de shoppers opnieuw naar het Boomse centrum krijgen.”