park

Telenet breidt aanbod uit met VR in The Park

MECHELEN – Telenet opent op 16 juni in Antwerpen The Park, een speelhal waar ervaringen in virtual reality (VR) centraal staan.

In The Park wandelen bezoekers met een VR-bril en rugzak met sensoren vrij rond in een volledig fictieve wereld waarin ze zelf de hoofdrol spelen. Op termijn zou deze wereld een link kunnen hebben met lokale films, series of programma’s.

CEO John Porter: “De beste entertainment ervaringen hebben allemaal gemeenschappelijk dat je ze optimaal zélf ervaart, dat je er maximaal bij betrokken bent en dat je ze volop deelt met vrienden en anderen. Dat gevoel willen we bij Telenet ook overbrengen: we willen entertainment intens laten ervaren. Door virtual reality technologie in te zetten, kunnen we op termijn mensen zelf ook laten meespelen in hun favoriete programma, serie of film. The Park zit op het snijpunt van onze kernactiviteiten: technologie en entertainment.”

The Park draait om phygital entertainment, op het snijpunt tussen fysiek en digitaal. De hoofdervaring is een free-roam VR avontuur, wat betekent dat de spelers vrij bewegen in een fysieke ruimte, zonder vast te zitten aan specifieke omkadering of bedrading. De speler wandelt met VR-bril en rugzak met sensoren een levensecht decor binnen, waar hij en zijn teamgenoten de hoofdrol spelen. In de speelruimte hangen een dertigtal camera’s die alle bewegingen detecteren. In eerste instantie zijn er twee spellen beschikbaar: Moonlight survival (vechten tegen zombies) en Alien Defense (de mensheid redden als marinier).

In de Demo Area kunnen bezoekers schilderen in 3D, wandelen op een smalle plank tussen wolkenkrabbers en  boogschietkampioen worden.

Meer locaties

The Park is een corporate venture tussen Telenet en 9.5 Magnitude Ventures. Philippe De Schutter, momenteel nog country manager bij Uber Eats, werd aangesteld als Managing Director.

Kenny Henderyckx, Director Corporate Development: “Vandaag ligt onze focus op specifieke locaties – we willen tegen het einde van het jaar minstens één bijkomende locatie openen – maar waar we echt naartoe willen, is een platform dat deze locaties overstijgt, waarmee The Park ook thuis en onderweg via slimme devices de entertainmentervaring verlengt. The Park wil hét entertainment platform van de toekomst zijn.”