zog 2

Insilencio heeft drie kansen op een prijs

MECHELEN – Het Mechelse employer marketing bureau Insilencio heeft drie nominaties te pakken voor de awards die worden uitgereikt op het Belgian Corporate Video Festival op 31 mei.

Het Belgian Corporate Video Festival, georganiseerd door AP Hogeschool en Kanaal Z, is een awardshow die jaarlijks de beste Belgische corporate videoproducties in de kijker zet. Er worden negen awards, zes special awards en twee Grand Prix uitgereikt.

Eén van de kanshebbers op een prijs is het Mechelse bureau Insilencio, dat genomineerd is met maar liefst drie films.

Ringo Van Oost, head of creative van Insilencio: “Wij maken per jaar toch zo’n 100 à 150 films, samen met onze partners. We zijn altijd trots op ons werk, maar bij de drie genomineerde films hadden we een heel goed gevoel. In de categorie employer branding maken we kans op een prijs voor de films over Decathlon en het Zorgbedrijf Ouderenzorg Genk, en we hebben eveneens een nominatie voor onze aftermovie van een event voor de medewerkers van Belgocontrol.”

Warm portret

In de bedrijfsfilms van Insilencio worden steeds de werknemers zelf aan het woord gelaten, en in de film van het Zorgbedrijf uit Genk zijn de hoofdrolspelers de bewoners van het centrum.

“De film werd gerealiseerd in een periode dat ouderencentra negatief in het nieuws kwamen. Het centrum wilde zijn nieuwe manier van werken bekendmaken, en we hebben de bewoners zelf laten vertellen hoe ze hun leven daar ervaren. De video werd ook gebruikt om de nieuwe werkwijze te communiceren naar de kinderen van de bewoners. Het is een mooi en warm portret geworden waarin het puur menselijk aspect goed naar voor kwam, en we zijn er zeer fier op.”

De bedrijfsfilm van Decathlon is volgens Ringo vooral filmisch een knappe realisatie. “Bij Decathlon heeft elke werknemer een band met het product dat hij verkoopt. Iemand die klimmateriaal verkoopt, is zelf een enthousiast klimmer. In de film komt geen tekst voor, je ziet enkel beelden van werknemers waarbij hobby en verkoop in de winkel in elkaar overvloeien.”

De derde nominatie kreeg Insilencio voor een film van Belgocontrol. “Dat is een bedrijf in verandering, dat zich moet aanpassen aan de open grenzen. Wij hebben een event georganiseerd om de werknemers te laten proeven van de nieuwe bedrijfsvisie en te laten zien welke rol ze daarin kunnen spelen. We zijn genomineerd voor de aftermovie van dat event.”