Royal Botania

Royal Botania gehuldigd als Award Winning Designer

NIJLEN – Royal Botania uit Nijlen is één van de 24 Award Winning Designers die door Antwerp Powered By Creatives met een videoportret op sociale media in de kijker worden gezet.

De campagne Award Winning Designers is een eerbetoon aan 24 creatieve professionals uit de provincie Antwerpen die in 2017 nationaal en internationaal in de prijzen vielen. Antwerp. Powered By Creatives. maakte van de prijswinnaars opmerkelijke videoportretten die van 25 april tot 17 oktober zullen circuleren op sociale media. Vanaf 25 april zijn ze ook te vinden op de website www.awardwinningdesigners.be. De trailer staat vandaag al online.

Van elk talent werd door het productiehuis De Machine een tijdloos en gepassioneerd portret van één minuut gemaakt.

Eén van de 24 is Kris van Puyvelde, hoofddesigner en zaakvoerder van Royal Botania in Nijlen, dat gespecialiseerd is in luxueus tuinmeubilair. Hij legt de focus op mooie producten die tegelijk ook functioneel zijn. Royal Botania produceert onder meer Palma, een automatische tuinparasol waarin alle technieken verborgen zijn. Hierdoor kan het design van het stuk op het voorplan treden zonder dat er compromissen gemaakt worden. Palma won in 2017 de Red Dot Design Award voor Product Design, Best of the Best.

Innovatie

De campagne van Antwerp Powered by Creatives wil ontwerpers en bedrijven inspireren om te blijven experimenteren en zichzelf uit te dagen zodat Antwerpen internationaal (h)erkend wordt als innovatieve regio.

“Een derde van de totale toegevoegde waarde en werkgelegenheid in de creatieve industrie in Vlaanderen wordt gerealiseerd in de provincie Antwerpen”, vertelt Ludwig Caluwé, gedeputeerde provincie Antwerpen voor economie & innovatie en voorzitter POM Antwerpen. “Voor ons is de creatieve industrie dan ook absoluut een speerpuntsector. In tal van traditionele sectoren ontstaat innovatie immers vaak uit een cross-over met de creatieve economie. De Award Winner Designers campagne van dit jaar zet dit extra in de kijker.”