Irritant

Starter van de week: Irritant gaat voor grafische authenticiteit

MECHELEN – Grafisch ontwerp, webdesign en illustraties vormen de specialisatie van Irritant, de nieuwe zaak van Hannelore Goovaerts. Standaardontwerpen komen er niet aan te pas. Een authentieke insteek in een informele context staat wel centraal.

Vast in dienst werken, betekende voor zaakvoerder Hannelore Goovaerts een beperking van haar creativiteit. “Alles moest snel gaan en van persoonlijk contact met de klant was er toen geen sprake. Ik voelde meteen dat ik het op één of andere manier beter kon doen, dus nam ik het initiatief zelf in handen.”

Eigen identiteit en een korte communicatielijn met de klanten zijn dan ook fundamenteel voor Irritant. Tot op het irritante toe zelfs, klinkt het. “Formaliteiten zijn vaak een obstakel in professionele contacten. Als je honderd procent wil duidelijk maken wat je wil of wat je zoekt, kan dit maar op één manier: door jezelf te zijn. En om echt te weten wat de klant wil, stel ik vraag na vraag na vraag. Irritant, nee?”, lacht Hannelore Goovaerts.

Samenwerking van mensen

“De formele en strakke wereld wil ik daarvoor opzij leggen. Het bedrijfsleven is al serieus genoeg. Ik streef naar een samenwerking van mensen, niet van professionelen, elk met hun eigen stijl. In die context komen ideeën spontaan naar boven en dat beïnvloedt ongetwijfeld het eindresultaat.”

Ook binnen het eigen bedrijf wordt op lange termijn naar een samenwerking van mensen toegewerkt. “Ik hoop te kunnen uitbreiden naar een creatief bureau dat zich met de volledige branding van een bedrijf bezigheid, van logo tot website en zelfs interieur. Als mensen die bedrijven dan binnenstappen, moeten ze het gevoel hebben dat zo’n uitstraling willen hebben.”

Meer info over starters vindt u op onze overzichtspagina. Bent u ook een starter of kent u zo iemand? Laat het ons weten via redactie@madeinmechelen.be en zo komt u de komende weken misschien in de schijnwerpers te staan.