LIER – Een volledig vernieuwde website met een schat aan informatie over kunststoffen voor particulieren, vakmensen en industrie, dat is het eerste luik van een aantal innovaties die familiebedrijf Vosschemie lanceert tijdens zijn jubileumjaar.
Vijftig jaar geleden ging het bedrijf van start met een partnerschap tussen Remi De Moor en Klaus Voss. In 2009 namen Remi’s kinderen Claudia, Dania en Marc de fakkel over, en nu is met Marc’s zoon zelfs al de derde generatie in het bedrijf gestapt. De vijftigste verjaardag van Vosschemie Benelux willen ze in 2018 uitgebreid in de verf zetten. Niet alleen met een feestje, maar ook en vooral met een nog uitgebreidere dienstverlening voor de verschillende types van klanten.
Het eerste luik van het jubileumprogramma is de lancering van de volledig vernieuwde bedrijfswebsite. “Veel mensen vragen zich af wat ons bedrijf nu eigenlijk doet, of denken dat we alleen werken voor de industrie”, zeggen Marc, Dania en Claudia. “Daarom hebben we de nieuwe website opgedeeld volgens onze verschillende doelgroepen: industrie, vakman en doe-het-zelvers, en ook nog eens in verschllende sectoren: artistiek, bouw, medisch, maritiem, transport en composieten. We kunnen hulp bieden aan iemand die een boot wil herstellen, maar misschien is zijn vrouw wel kunstenaar, en hebben we voor haar ook producten.”
Zoekfilter
Ze willen het zo diverse plaatje van het brede productengamma van Vosschemie duidelijk communiceren naar de buitenwereld. “We hebben – samen met ICT-bedrijf Innomedio – maanden gewerkt aan het opstellen van een zeer specifieke zoekfilter die onze verschillende toepassingen voorstelt. Op de site staat nu al de uiteenzetting van zo’n 600 projecten voor de verschillende doelgroepen, en er zitten er nog 200 in de pijplijn. Binnen een jaar moet dat aantal verdubbeld zijn.”
Het bedrijf wil zijn know how delen, en gaat daar zeer ver in. “In sommige gevallen gaan we zelfs tot bij de klant om hem te adviseren bij een project, en we geven workshops voor vaklui en doe-het-zelvers. Ons advies en onze kennis vormen een meerwaarde voor de klant, en we willen die met plezier delen. Onze vernieuwde website is daarvoor een belangrijke eerste stap.”