HEIST-OP-DEN-BERG – Rust in het hoofd begint bij rust in de omgeving, en net daar steekt NetjesOpOrde een handje toe. Het bedrijf uit Heist-op-den-Berg doet dat letterlijk, maar ook met tips en tricks zodat klanten zich weer kunnen concentreren op wat echt belangrijk is.
Begin dit jaar startte Gwendoline Van Balberghe als gediplomeerd personal en professional organizer met NetjesOpOrde. In Nederland is het beroep al ingeburgerd, maar ook in Vlaanderen is de opruimcoach aan een sterke opmars bezig.
“Organiseren is op en top mezelf. Om er ook professioneel mee van start te gaan, volgde ik avondonderwijs bij Annelies Mentink van Annelies Minimaliseert, één van de pioniers in België wat organizing betreft. Zij heeft me klaargestoomd om er voluit voor te gaan”, zegt Gwendoline Van Balberghe.
Een organizer begeleidt mensen om structuur en overzicht in hun leven te krijgen. “Iets waar duidelijk heel veel nood aan is. Enkele kleine tips kunnen al meteen een groot verschil betekenen. Door samen de handen uit de mouwen te steken op het tempo van de klant, leert die overzicht te krijgen en te houden.”
Ook bedrijven
Hoewel de primaire focus op particulieren ligt, kunnen ook bedrijven heel wat meerwaarde halen uit de expertise van NetjesOpOrde. “Ik begeleid en adviseer onder meer bij het organiseren van de werkomgeving, time management, efficiënt taak- en agendabeheer, organiseren van administratie en het overzicht op computers”, aldus Gwendoline Van Balberghe.
Daarbij wordt vooral in de regio rond Mechelen, Heist-op-den-Berg en Leuven gewerkt. “Vragen uit andere regio’s bekijk ik uiteraard ook. Indien iets niet haalbaar is voor mij, kan ik vaak doorverwijzen naar collega’s uit een gesloten groep van organizers, waar ik zelf ook lid van ben.”
Meer info over starters vindt u op onze overzichtspagina. Bent u ook een starter of kent u zo iemand? Laat het ons weten via redactie@madeinmechelen.be en zo komt u de komende weken misschien in de schijnwerpers te staan.