MECHELEN – Meer passanten in het kernwinkelgebied en een zeer succesvolle digitale campagne van Visit Mechelen in samenwerking met Luon in binnen- en buitenland, dat zijn een paar van de positieve resultaten van het winterprogramma Mechelen Houdt je Warm.
De nieuwe digitale campagne Winter in Mechelen van Visit Mechelen legde het accent op Mechelen als sfeervolle belevingsstad, waar shoppen en genieten van de bezienswaardigheden en evenementen hand in hand gaan. De toeristische wintercampagne kende een groot succes, en lokte talrijke toeristen naar Mechelen voor een dagje winterse gezelligheid.
De campagne werd massaal geliked op de sociale media. “De campagne liep een maand, en bereikte in die periode maar liefst 340.000 mensen. Ongeveer 25.000 personen reageerden ook op de Facebook- en Instagramberichten”, zegt schepen van Toerisme Björn Siffer.
Samenwerking met Luon
De samenwerking met het Mechelse CRM bedrijf Luon loonde. Ze resulteerde in een smart campagne, waarbij mensen via de boodschappen op de sociale media ook gemakkelijk hun weg vonden naar de website van Visit Mechelen. Daar sprong de voordeelactie voor de toren in het oog. “Maar liefst 10% van de websitebezoekers vroeg de kortingscode aan voor een beklimming tijdens de eindejaarsperiode”, besluit Björn Siffer “Dat is een hoog cijfer dat toont dat er effectief gevolg werd gegeven aan de campagne.”
Ook de eindejaarsshopping in de Mechelse binnenstad was een voltreffer met als hoogtepunt van het jaar zaterdag 23 december. Tijdens Mechelen in Vuur en Vlam bereikten de passantencijfers in het kernwinkelgebied een piek. “Winkelen is ook zorgen voor beleving zodat mensen graag langer in Mechelen verblijven”, stelt schepen van Lokale Economie Katleen Den Roover. “Tijdens de koopweekeindes werd gezorgd voor animatie in het kernwinkelgebied die sterk gesmaakt werd. Bij het eindejaarswinkelen kon je via acties ook tickets voor de schaatsboot winnen. De schaatsboot heeft de verwachtingen van de horeca op de Vismarkt overtroffen.”