Hannibal’s Army

Starter van de week: Hannibal’s Army optimaliseert klantcontact

MECHELEN – Het contact met de klant is de voorbije jaren op verschillende aspecten veranderd. Vele bedrijven beseffen dat ook, maar weten niet goed hoe dit aan te pakken. Net daar wil Hannibal’s Army een handje toesteken. Het Mechelse bedrijf optimaliseert alle afdelingen van een organisatie waar klantcontact bij komt kijken.

Zaakvoerder Lina Di Berardino is reeds 15 jaar lang actief in omgevingen met klantcontact. Daarbij merkt ze dat het contact met de klant een steeds belangrijkere rol opneemt. “Met de komst van sociale media zorgt dit voor heel wat uitdagingen. Er kan namelijk een heel groot publiek worden bereikt. Belangrijk is echter om meer te doen dan wat een klant verwacht en daarbij is een klantendienst meer dan ooit een differentiator. De dienstverlening die wordt aangeboden is een reden om klant te worden en te blijven”, zegt Lina Di Berardino. Kris Vancoppenolle is vennoot bij Hannibal’s Army.

Hannibal’s Army optimaliseert daarom de klantendienst- en salesomgevingen van kmo’s en grote bedrijven. Daarvoor wordt nauw samengewerkt met The House of Contact Centers uit Mechelen. “Samen bundelen we onze expertise en gaan we voor een 360-gradenaanpak. We evalueren elke schakel van het geheel, bepalen samen met de klant waar we naartoe willen en stippelen vervolgens uit hoe we daar gaan geraken. Ik ben daarbij vooral actief in interim management, training en coaching.”

Doelgericht

De opvallende naam wijst wel degelijk naar de generaal uit de geschiedenisboeken. “Hannibal was een straffe kerel die dankzij zijn uitstekende strategieën geslaagd is in wat velen onmogelijk achtten. Daar konden we ons wel in vinden. We hanteren bij onze coaching en training een doelgerichte en transparante aanpak waarbij we vertrekken vanuit een degelijk plan. Daarmee kunnen we nauwkeurig de voorgang evalueren en daadwerkelijk streven naar het beoogde resultaat.”

Meer info over starters vindt u op onze overzichtspagina. Bent u ook een starter of kent u zo iemand? Laat het ons weten via redactie@madeinmechelen.be en zo komt u de komende weken misschien in de schijnwerpers te staan.