MECHELEN – T-groep, met hoofdkantoor in Mechelen, gaat Virtual Reality (VR) inzetten bij het rekruteren van nieuwe medewerkers. De HR-dienstverlener werkt daarvoor samen met de Mechelse start-up Reality Matters.
In het kader van haar groeiplan voor 2020 zet t-groep sterk in op de digitalisering van haar dienstverlening. Door gebruik te maken van VR zullen kandidaat werknemers zelf op een unieke manier kunnen ervaren hoe het leven van een uitzendconsulent eruit ziet. Het stelt hen in staat aan den lijve te ondervinden hoe een interview wordt georganiseerd en waarom een jobinterview belangrijk is om een match te vinden tussen kandidaten en bedrijf.
Hans Smellinckx, Marketing & Business Development Manager bij t-groep: “Virtual Reality is een platform dat ons perfect toelaat om jonge mensen die geïnteresseerd zijn in een job als consulent al een tipje van de sluier op te lichten van hoe hun dag doorgaans eruit ziet. Tevens kadert dit in ons digitaal transformatieplan, waar we niet alleen nieuwe websites gaan lanceren, maar ook de allernieuwste technologieën gaan introduceren.”
Mechelse kennis van Reality Matters
Voor de ontwikkeling en introductie van VR in het kader van de werving en selectie van nieuwe interne medewerkers, werkte t-groep samen met de Mechelse start-up Reality Matters, specialist in VR en Augmented Reality.
Véronique Brasseur, directeur HR t-groep: “Het is voor een starter altijd een uitdaging om zich in te leven in wat het werk van een uitzendconsulent inhoudt. Met Virtual Reality kunnen we starters laten zien hoe boeiend en divers deze job is. Het gebruik van nieuwe platformen kadert ook in onze groeistrategie en we willen dat kandidaten aan den lijve ondervinden wat een fantastisch bedrijf t-groep is.”
De eerste VR-brillen zullen voorgesteld worden op de Career Launch beurs op 22 november in de Brabanthal in Leuven.