FNG Group gaat Fred & Ginger en Ginger samenvoegen. Beide ondernemingen zullen symbolisch samenvloeien tot fred + ginger. Zowel de kindercollectie als de damescollectie worden op die manier gezamenlijk in de schijnwerpers geplaatst. De Mechelse kledinggroep luidt daarmee een gloednieuw retailconcept in.
Het plusteken in fred + ginger staat voor meer. “Meer merken, meer aanbod, meer verhalen. Dat zal je zowel online als in de nieuwe concept stores voelen”, zegt Dieter Penninckx, ceo van FNG. Online worden de krachten van beide verhalen gebundeld tot een sterker geheel. “Het resultaat is een innovatief, gloednieuw online én offline winkelconcept waarbij beide concepten worden gecombineerd.”
Online én offline
De nieuwe site van fred + ginger biedt een gedurfde selectie van bekende merken, interessante nieuwkomers en een bijpassend lifestyle assortiment. Dat naast de eigen collecties van Fred & Ginger en Ginger die behouden blijven.
Naast online, zal het nieuwe concept ook in de fysieke wereld voelbaar zijn. Fred + ginger lanceerde recent al de eerste concept stores in Nieuwpoort en Dendermonde. Straks volgt ook Mechelen. “De werelden van kinderen en dames worden, elk met hun eigenheid en karakter, tot een spannend geheel gecombineerd.
Fred & Ginger profileert zich als een onderneming voor kinderen die graag buiten de lijntjes kleuren. Zelfbewuste ontwerpen en eigenwijze kledingcombinaties zorgden daarvoor. Nu wordt Fred & Ginger uitgebreid met merken zoals Hilde & Co, Sticky Lemon en Gosoaky. Uit Fred & Ginger groeide enkele jaren geleden ook de damescollectie van Ginger. Die collectie wordt ontworpen door hetzelfde team en vertrekt van eigenzinnigheid, fantasie, optimisme en creativiteit.