WietvandeVeldeSisterBean

Sister Bean zoekt food entrepreneur

De uitbreidingsmogelijkheden voor Sister Bean zijn eindeloos. Daar wil zaakvoerder en investeerder Wiet Vande Velde dan ook graag op inspelen. Hij gaat nu op zoek naar een food entrepreneur, die samen met hem een nieuwe impuls wil geven aan de Mechelse ontbijt- en lunchbar.

Het verhaal van Sister Bean startte in 2015 aan de Vismarkt in Mechelen. Na enkele woelige jaren te hebben doorzwommen, is de zaak opnieuw winstgevend. “De gezonde basis is er opnieuw en nu zijn we klaar om er een boeiend vervolg aan te breien”, zegt Wiet Vande Velde. “Zowel in de fysieke als in de online wereld spreken we al een groot publiek aan. Dat moeten we nu ten volle benutten.”

Zo wordt enerzijds gedacht aan de online verkoop van producten. Daarvoor kan Sister Bean terugvallen op een sterk eigen assortiment met onder andere koekjes, choco’s en granola’s. “Daarbij besteden we bovendien veel aandacht aan glutenarme, lactosevrije voeding. Iets wat enorm wordt gesmaakt bij ons publiek.” Anderzijds gaat er meer op leveringen worden ingezet. De Mechelse zaak startte reeds met Deliveroo, maar denkt ook aan het leveren van catering voor hotels of bij vergaderingen. “Om dat verhaal mee vorm te geven, zoek ik een food entrepreneur met ambitie en veel goesting.”

Ideaal scenario

Sister Bean kan rekenen op een team van twintig mensen, bestaande uit vier vaste werknemers aangevuld met studenten. Daar moet binnenkort nog een food entrepreneur bij. “Ik zie twee partners voor mij: ofwel iemand die met heel veel ambitie komt meedraaien, ofwel iemand met een onderneming in de online verkoopwereld die daarbij het plan heeft om er een fysiek aspect aan te koppelen. Het beste scenario is uiteraard een match van beiden”, legt Wiet Vande Velde uit.

De wil om mee te investeren in de zaak behoort ook tot de vereisten. “Maar dat mag uiteindelijk geen struikelblok zijn. Je hebt een publiek dat klaar is en een sterk team. Belangrijk is om het concept nog consistenter te maken en verschillende kanalen te vinden om de verkoop en omzet te stimuleren. Onze eerlijke en transparante producten moeten daarbij wel de kern blijven.” Ook een eigen bakkerij, een meeneemdienst en een foodtruck behoren op lange termijn tot de mogelijkheden.