Made in, het economisch nieuwsplatform van Mediahuis, heeft in 2017 een vliegende start genomen. De kaap van 1,5 miljoen maandelijkse pageviews werd in februari ruimschoots overschreden. Daarnaast verwelkomen de zeven nieuwswebsites samen zo’n 485.000 unieke bezoekers per maand: een knap resultaat in een nichemarkt.
Made in onderscheidt zich van de traditionele nieuwsmedia dankzij zijn positieve berichtgeving over ondernemerschap en de B2B-sector. In deze specifieke markt heeft het merk een sterke regionale verankering en is daardoor uniek te noemen.
Met 95.000 abonnees op de dagelijkse nieuwsbrief slaagt Made in er in om een belangrijke groep van beslissingnemers – overwegend ceo’s en managers met een duidelijke regionale betrokkenheid – te bereiken.
In 2010 werd het nieuwsplatform opgericht in Limburg om een antwoord te bieden op een gebrek aan positief bedrijfsnieuws. Doorheen de jaren is het platform uitgerold naar zes andere Vlaamse regio’s, waaronder Mechelen. Made in Mechelen heeft 35.000 unieke gebruikers en 5.750 abonnees krijgen dagelijks de nieuwsbrief van Made in Mechelen in hun mailbox. Ook de jongste telgen Made in West-Vlaanderen, Oost-Vlaanderen en Vlaams-Brabant scheren hoge toppen en mogen ondertussen op heel wat belangstelling rekenen.
Daarnaast slaagt het digitale Made in Limburg Magazine er eveneens in alle verwachtingen te overtroeven met maandelijks om en nabij 15.000 lezers.
Dominique De Pesseroy, Business Manager Made in: “Na onze vernieuwde strategische aanpak in oktober gaat ons bereik continu in stijgende lijn en die groei willen we uiteraard ook bestendigen.”
In de toekomst zal het digitale karakter van het nieuwsmerk nog sterker ontplooid worden. Er liggen ambitieuze plannen op tafel waarbij verbinden een onmisbaar begrip wordt, want zowel digitaal als audiovisueel én live wil Made in zijn lezers en adverteerders blijven informeren, inspireren en ontmoeten.
Bron cijfermateriaal: google analytics